יום עיון חוויתי בשדה לתלמידי "חנוך לנער"

כחלק מתוכנית הלימודים השנתית של תלמידי שיעור ב' בחנוך לנער- צפת בנושא 'כשרות' במסגרת המכון החב"די 'למען ילמדו' יצאו התלמידים יחד עם צוות הרבנים לביקור לימודי בשדות גידולי עלים – חסה ותותים במשק של 'דובלה' סמוך לכפר סבא ובמפעל אריזה במתחם קלמניה.

הנסיעה נועדה בכדי לבחון מקרוב עם החקלאים והמשגיחים את כל נושא הכשרות בתחום. בתחילה בחנו שדה הגדל בחוץ ללא חממה ושיטות גידול חדשניות ובאמצעות טלסקופים מיוחדים חזו בכמות אדירה של תולעים וטפילים היונקים את מזונם מהצמח. התלמידים אף שמעו מצוות המשגיחים סקירה מקיפה על כל נושא תרומות ומעשרות.

התלמידים קיבלו הסברים מקצועיים והבינו שגם בשטיפה אותם חרקים לא נשטפים מהירק. בהמשך ביקרו בגידולים בחממות ויכלו לעמוד על ההבדל הגדול בבחינת חרקים. נוסף על הלמידה המעשית האזינו התלמידים להסברים מרתקים מחקלאים ומומחים בתחום. מי שליווה את הסיור כולו היה הרב חננאל כהן מראשי מערכת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל.

בשעת ערב מאוחרת שבו התלמידים לישיבה מלאי סיפוק וידע מעשי לצד הידע העיוני שצברו במסגרת השיעורים בכיתות במהלך החודשים האחרונים

 

 

"חנוך לנער על פי הדרכו"

אהבתם? שתפו!

הנה הנה משיח בא

מסע מלא עוצמה

בהתאם לדרך שהתווה הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, אנו מלווים את תלמידי חנוך לנער במסע מלא עוצמה וללא פשרות. כאן לא מתפשרים לא באורח החיים החסידי ולא ברמה המקצועית, מתוך אמונה אמיתית ביכלתו של כל אחד להיות מצוין!

שאלה? כתבו לנו!

משפחת חנוך לנער מתאחדת עם כתיבת ספר תורה

לזכות תלמידי ובוגרי הישיבה ומשפחותיהם.

ולזכר נשמת הנופלים בוגרי הישיבה הי"ד