ישיבת קיץ מרוקו – ה'תשפ"ג

כמידי שנה בתקופת בין הזמנים, גם השנה יצאו תלמידי המכון החסידי טכנולגי לישיבת קיץ – מסע של שמונה ימים. מסע שלא רק מעביר את תקופת בין הזמנים אלא ממש מסע משנה חיים. השנה, יצאו התלמידים למרוקו בעקבות הוראות מפורשות מהרבי באגרות קודש על נסיעה למרוקו לערים: אסאווירה, פאס, קוניטרה וקזבלנקה

כמידי שנה בתקופת בין הזמנים, גם השנה יצאו תלמידי המכון החסידי טכנולגי לישיבת קיץ – מסע של שמונה ימים.

מסע שלא רק מעביר את תקופת בין הזמנים אלא ממש מסע משנה חיים.

בשנים הראשונות המסעות התקיימו באוקראינה וברוסיה סביב רבותינו נשיאנו ותחילתה של תורת החסידות, מסעות שעברו בהצלחה רבה וגרמו לבחורים להתחזק ביראת שמיים וחסידשקייט.

שנה שעברה לאחר מכתב מפורש מכ״ק אדמו״ר שליט״א ליסוע למדינת מרוקו ולעשות שם את הישיבת קיץ.

גם השנה קיבלנו תשובה מפורשת מהרבי ליסוע למדינת מרוקו והפעם להרים הצפוניות ולפרסם שם את שם לובאוויטש.

לא להאמין כמה הרבי השקיע ומשקיע ביהודים ובשלוחים של מרוקו עד היום.

את המסעות של הישיבת קיץ מוביל הרב שמואל אוחנונה מנהל הפנימייה של המכון החסידי – לדבריו – המסע הזה פשוט משנה חיים של בחורים כפשוטו.

כל בחור בפנים רוצה להיות חסיד, רק צריך להנגיש לו את זה בצורה נכונה, ב״ה במסע הזה משולב המון תוכן חסידי, סדרי לימוד עם חוברת מושקעת ומסקרנת. עם חסידות, נגלה, מכתבים של הרבי סיפורים מרתקים ועוד..

דבר נוסף יש המון חשיבה והשקעה גם בפרטים הגשמיים האוכל האטרקציות ועוד.. וכמובן את כל המסע התלמידים עצמם מובילים. לכל אחד יש תפקיד למשך כל המסע וכך הבחורים רתומים לישיבת קיץ.

ב״ה הניסים וההוראות של הרבי סביב מסעות אלו הם עצמים וזה נותן המון כוחות להמשיך. ולדאוג שלבחורים שלנו יהיה הכי טוב בגשמיות וברוחניות.

רב המסע הוא הרב לייזר אשכנזי, המשפיע שמלווה את התלמידים ומחדיר בהם יראת שמיים חסידשקייט והתקשרות לרבי ללא פשרות.

השנה הצטרף למסע גם המנהל הרוחני הרב שלמה אזרף והמזכיר היקר הרב אלעד מעברי.

את המסע השנה השלוחים היקרים הת׳ יוסי פוגל והת׳ שלום דובער פיזם הובילו ביד רמה, אליהם הצטרפו התמימים מענדי מזרחי, שמואל פרידמן, שמואל בלנצקי ונתי חכימיאן שעברו שנה שלמה יחד עם התמימים ומסמכים אותה כעת במדינת מרוקו.

כאן המקום להגיד יישר כח לראש ישיבה הרב אליעזר ווילשאנסקי ולמנכ״ל המוסדות הרב שניאור ליפסקר.

השנה, תלמידי המכון החסידי טכנולוגי יצאו לישיבת קיץ חויתית במרוקו בעקבות הוראות מפורשות מהרבי באגרות קודש על נסיעה למרוקו לערים: אסאווירה, פאס, קוניטרה וקזבלנקה.

במטרה להעתיר על קברי הצדיקים הנמצאים שם ולקרוא בהם את הפסק דין שהרבי שליט״א מלך המשיח צריך להתגלות תיכף ומיד ממש, ולבקש בכוח זכויותיהם לפעול בזה.

בדרך אל ביתו של הרמבם ילמדו התלמידים את פסק הדין, מקורתיו, וגלגוליו.

ביום הראשון של המסע לאחר נחיתה סיירו הבחורים ה״מלאח״ (הרובע היהודי) של העיר מרקש ובבית הכנסת היהודי שם פגשו את היהודי האחרון שנשאר לגור במלאח, מסתבר שאותו יהודי למד בישיבת חבד במקנס בצעירותו, ישר כשהוא זיהה את התמימים הוא התחיל לנגן את הניגון פדה בשלום נפשי הבחורים יצטרפו אליו ויחד ניגנו ניגונים, היהודי התרגש ובכה ונזכר ימים בהם למד בישיבת חב״ד. לאחר מכן יצאו אל עבר המלון לאגור כוח לקראת יום המחר.

  

אהבתם? שתפו!

הנה הנה משיח בא

מסע מלא עוצמה

בהתאם לדרך שהתווה הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, אנו מלווים את תלמידי חנוך לנער במסע מלא עוצמה וללא פשרות. כאן לא מתפשרים לא באורח החיים החסידי ולא ברמה המקצועית, מתוך אמונה אמיתית ביכלתו של כל אחד להיות מצוין!

שאלה? כתבו לנו!

משפחת חנוך לנער מתאחדת עם כתיבת ספר תורה

לזכות תלמידי ובוגרי הישיבה ומשפחותיהם.

ולזכר נשמת הנופלים בוגרי הישיבה הי"ד