המגמה הטכנולוגית אומנויות העיצוב

מגמה טכנולוגית אומנויות העיצוב
ייחודיות המגמות הטכנולוגיות היא בשילוב תחומי לימוד מדעי, אומנותי וטכנולוגי. במגמת אומנויות העיצוב תחום העיצוב נחשב לתחום ההתמחות. הלימודים מתפרסים על 3 שנים, כיתות י-י"א-י"ב. במסגרת המגמה ישנם מספר מסלולי התמחות אפשריים, העיקרים הם עיצוב מוצר ותקשורת חזותית. בכרם חיה מושקא המסלול הוא תקשורת חזותית.

בכיתה י' לומדים את יסודות העיצוב, אלה מושגי העיצוב הבסיסיים הנמצאים בשימוש בכל תחומי העיצוב. כתוצר לבגרות מכינים תלקיט של עבודות המקיפות את כל 6 פרקי התוכנית. במקביל ללימוד התיאורטי של עיצוב, עוסקים ביישום המושגים באמצעות תרגילי עיצוב ראשוניים, ידניים וממוחשבים. התוכנות הגרפיות הנלמדות במסגרת המגמה הן פוטושופ – תוכנה לעיבוד תמונות ואילוסטרייטור – תוכנה לעיצוב גרפי. שתי התוכנות משמשות גם לאיור דיגיטלי. בכיתה י"א נעשים שני מיני פרויקטים הנחשבים לתיק עבודות. באמצעות המיני פרויקטים לומדים התלמידים את תהליך העיצוב על שלביו, לקראת פרויקט גמר הנעשה בכיתה י"ב.
פרויקט גמר בעיצוב דורש בחירת נושא חברתי, בחינת חומר או צורה או יצירה בהשראה. מטרת הפרויקט היא להציע חידוש כלשהו באחד התחומים. במהלך הפרויקט יתבצע תהליך חקר שיכלול הסקת מסקנות. יוצעו הצעת פתרון אפשריות וייבחר כיוון מועדף אשר יפותח למכלול תוצרים חזותיים. תוצרי הפרויקט יציגו את הפתרון לבעיה שהוגדרה בתחילת העבודה על הפרויקט.
בסוף כיתה י"ב מתקיימת בגרות בעיצוב כתערוכה ופרזנטציה המוצגות בפני בוחן חיצוני. הבוחן החיצוני נותן ציון על תלקיט, מיני פרויקטים ופרויקט גמר.
בוגרות מגמת אומנויות העיצוב מקבלות תעודת הסמכה טכנולוגית
מטרות הלימודים בעיצוב:
● לימוד שפה חזותית, הבנת המושגים והשימוש בהם.
● רכישת מיומנויות שימוש ביישומי המחשב: חיפוש מבוקר באינטרנט, כלים של גוגל, תוכנות גרפיות…
● פיתוח רגישות והרחבת ידע בתחומים הנושקים לתחום העיצוב כמו אומנות, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, כלכלה.
● רכישת מיומנויות אקטואליות להישרדות בחברה המודרנית. למשל, מבט ביקורתי כלפי המסרים החזותיים, במיוחד בפרסום, במדיות החברתיות ובתקשורת; יכולת הסתגלות לעולם הוירטואלי, לתמורות המהירות החלות בו ולהיקף המידע הרב המתחדש בו במהירות; חשיבה עיצובית חדשנית ויצירתית; יזמות ומנהיגות חברתית.
● רכישת מיומנויות בסיסיות במקצוע שימושי המאפשר המשך התפתחות במגוון תחומים: תחומי העיצוב השונים, צילום, איור ועוד.
חלוקת המשימות על פני 3 שנים:
כיתה י'
● לימוד יסודות העיצוב
● לימוד תוכנות גרפיות (3 י"ל לפחות תוכנה אחת / 5 י"ל לפחות 2 תוכנות)
● הכנת תלקיט
● ביצוע תרגילי עיצוב ליישום מושגי העיצוב ולרכישת מיומנויות בתוכנות גרפיות

כיתה י"א
● הכנת תיק עבודות – שני מיני פרויקטים

כיתה י"ב
● פרויקט גמר (3 י"ל פרויקט אישי / 5 י"ל פרויקט זוגי)
תוצרים לבגרות – כולם מוגשים בכיתה י"ב
כיתה י' תלקיט 30%
כיתה י"א שני מיני פרויקטים 20%
כיתה י"ב פרויקט גמר 50%

קישור לעבודה של מגמת העיצוב

https://cnl.org.il/wp-content/uploads/2023/05/עבודות-של-מגמת-עיצוב-כיתה-י_-תשפ_ג.pptx

"חנוך לנער על פי דרכו"

אהבתם? שתפו!

הנה הנה משיח בא

מסע מלא עוצמה

בהתאם לדרך שהתווה הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, אנו מלווים את תלמידי חנוך לנער במסע מלא עוצמה וללא פשרות. כאן לא מתפשרים לא באורח החיים החסידי ולא ברמה המקצועית, מתוך אמונה אמיתית ביכלתו של כל אחד להיות מצוין!

שאלה? כתבו לנו!

משפחת חנוך לנער מתאחדת עם כתיבת ספר תורה

לזכות תלמידי ובוגרי הישיבה ומשפחותיהם.

ולזכר נשמת הנופלים בוגרי הישיבה הי"ד