נחתם מסע של שלוש שנים בחנוך לנער

בחלוף שנה שלמה של לימוד אינטנסיבי בהלכות שחיטה  יצאו תלמידי התמימים משיעור ג' למסע מיוחד ומגבש שנמשך על פני שבוע שלם וחתם את שנותיהם בישיבת חנוך לנער בצפת.

מי שהוביל את המסע השנה ועשה זאת ביד רמה הוא מדריך הטיולים ר' אברימי לייטר. ליוו אותו צוות הר"מים – הרב לוי יצחק מור יוסף, הרב ישראל משה והרב שניאור שחר והמשפיע הרב אליעזר אשכנזי. נדבך חשוב בהובלת המסע היה שמור לצוות הפנימיה, מחנך הפנימיה הרב שניאור זלמן צנעני והשלוחים התמימים טל מוגרבי ומנחם מענדל מחפוץ.

המסע נמשך על פני חמשה ימים, יום ולילה והיה מאתגר. המטרה הייתה לבדוק עד הקצה ערכים של ערבות הדדית, אכפתיות ואמונה בכוחות שבורא עולם נתן לכל אחד להעיז, לחלום ולהצליח בעבודת השליחות שלהכין את עצמו ואת העולם לקבלת פני משיח.

ראשית המסע לפנות בוקר של תחילת שבוע. התמימים והצוות התארגנו במתחם הישיבה ויצאו לנחל יגור בו צעדו במשך חמש שעות וממנו טיפסו במאמץ רב את ערוץ הנחל כשהאחד מסייע לחברו. אותו היום נחתם בתפילת מנחה במערת אליהו וסנפלינג בהר כרמל.

בלילה סעדו כולם באחוות רעים בחניון לילה בפארק הירדן לא לפני ששוחחו במעגל סיכום על אותו היום ובכלל. יצוין שמדי ערב במעגל סיכום קיבלו התמימים מכתבי סיכום מאנשי הצוות, ההורים והחברים.

למחרת יצאו התמימים לניווט ביער לביא עם חיפוש אחר צופן מאתגר. בהמשך יצאו לפעילות כיפיית בקיקים בנהר הירדן ולאחר מכן התכנסו בחוף כורסי בכנרת לשינת לילה.

ביום השלישי קיימו את תפילת שחרית בבית חבד לתיירים בחוף כנרת ומשם עלו על אוטובוסים שלקחו אותם לעיר אופקים. בראשית הדרך התכנסו בבית חבד בהנהלת הרב ברדוגו ושמעו סיפורי ניסים וחוויות מבוקר שמחת תורה. יחד עם הרב ברדוגו ביקרו בביתה של הגברת רחל המפורסמת שם פרצו אותם מחבלים ארורים.

התרגשות רבה ניכרה אצל התמימים בשיחות עם אנשי השכונה. הרבה אמונה נטפה שם וניכר שנצרבו שם חוויות שלא יישכחו. בחלק השני של היום ביקרו התמימים בבית חבד המרכזי אצל הרב הרשקוביץ משם יצאו למבצע תפילין נרחב ברחבי העיר בטרם תשקע השמש.

אחד משיאי המסע היה הביקור בקברה של הרבנית מנוחה רחל ובאתרי חב"ד בחברון ומערת המכפלה. ביום הרביעי המשיכו התמימים את המסע אל עיר האבות. מי שהוביל את המסע היה הרב יוני עטיה משלוחי הרבי בעיר. התמימים שמעו על הקשר של רבותינו נשיאנו לעיר הקודש וקיבלו על עצמם החלטות טובות הנוגעות להתקשרות לרבי מלך המשיח. את הסיור ליווה השליח יוני עטיה.

היום החמישי הוקדש לירושלים עיר הקודש. באמצעות משחק חפש את המטמון סבבו התמימים ברחבי העיר ובייחוד באתרים קדושים כמו קבר דוד המלך הכותל המערבי ואתרים בעיר העתיקה.

היום החמישי נחתם באולם גוטניק שם התקיים מעגל סיכום שסיכם את כל שנות הלימודים בישיבה. התמימים סיפרו על תהליכים שעשו, חוויות, נקודת תפנית ומה הם מהישיבה להמשך חייהם.

"המסע שלנו בעצם עבר בארבעת ערי הקודש", מספר לחב"ד אינפו אחד הרמים, "הוא התחיל בצפת, המשיך בטבריה ונחתם בחברון ובירושלים".

"הדמעות במעגל סיכום נשפכו כמים", הוא מוסיף, "חנוך לנער זה משפחה וזה בית. הפרידה הייתה ממש קשה".

 

 

אהבתם? שתפו!

הנה הנה משיח בא

מסע מלא עוצמה

בהתאם לדרך שהתווה הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, אנו מלווים את תלמידי חנוך לנער במסע מלא עוצמה וללא פשרות. כאן לא מתפשרים לא באורח החיים החסידי ולא ברמה המקצועית, מתוך אמונה אמיתית ביכלתו של כל אחד להיות מצוין!

שאלה? כתבו לנו!

משפחת חנוך לנער מתאחדת עם כתיבת ספר תורה

לזכות תלמידי ובוגרי הישיבה ומשפחותיהם.

ולזכר נשמת הנופלים בוגרי הישיבה הי"ד